Back in 'The Company'

Onlangs waren we voor een optreden terug in 'De Compagnie' in de jachthaven van Oudeschild. Even als de vorige keer (zie Hodgepodge naar 'De Compagnie' in Oudeschild, 16 t/m 20 september 2013.) zijn we met twee jachten naar Texel gezeild. Echter ter furore van een paar lieve fan's aan boord, of groupies zo je wilt, kozen Jan Willem en Nico deze keer maar voor de auto. Enfin, hoe dan ook troffen we elkaar op zaterdagmiddag in opperbeste stemming in Oudeschild. Hoewel opperbeste stemming? Even wrikte er iets, opzoek naar ons hadden beide car guys met toenemend ongenoegen een tijdje door de jachthaven lopen banjeren. En dat terwijl wij in Den Burg lekker op een terrasje zaten te pimpelen. Ze hadden nog gebeld, maar er werd niet opgenomen! Ach ja, je kan ook niet altijd alles hebben. Los daarvan, hun humeur ging crescendo de positieve kant op toen ze ons eenmaal in de smiezen hadden!

's Avonds in 'De Compagnie' eerst voortreffelijk gegeten. Rond negen uur waren we daarmee klaar en konden we ons gaan installeren. Dat ging echter niet al te vlot doordat de geluidsinstallatie van 'De Compagnie' het enigszins liet afweten. Maar na een tijd rommelen aan de knoppen kwam er toch leven uit de installatie, al was het verre van ideaal. De muziek ging desalniettemin goed naar ons gevoel, de vrolijke stemming in de zaak was daar vrijwel zeker ook debet aan. Twee uur lang speelden we, zo te merken tot plezier van de aanwezigen, de sterren van de hemel. Er werd gedanst, gedronken en meegezongen, heel plezierig allemaal! Evengoed trokken we achteraf de conclusie, dat als we weer eens in een situatie terecht komen dat de geluidsinstallatie het laat afweten, we beter zonder versterking kunnen gaan spelen.

Na het ontbijt zondagmorgen stapten Jan Willem en Nico weer in de auto, en werden op de 'Zeeraaf' en de 'Kind of Magic' de zeilen gehesen voor de tocht naar Hindeloopen. Een mooi rustig tochtje, onderweg havenmeester Onno Hoekstra gebeld of er plaats was voor twee jachten in de Hylper Haven. Geen probleem, zowel de 'Kind of Magic' als de 'Zeeraaf' kregen een aardig plekje toegewezen aan de langs-steiger. Met z'n allen waren we het er over eens dat de vijf inmiddels in het uur zat, derhalve samen met onze gastheer tijd voor een gezellig pikketanisje aan boord. In restaurant 'De Drie Harinkjes' hebben we vervolgens de inwendige mens verder opgekrikt. Prima keuken en prachtig uitzicht over het IJsselmeer, een mooier plekje om te eten heb ik in Hindeloopen nog niet ontdekt. Aan boord van de 'Kind of Magic' hebben we met z'n allen nog een afzakkertje genomen en toen was het voor vandaag wel weer mooi geweest!

's Morgens, even voor we wilden vertrekken, werden we tot onze verrassing door Onno Hoekstra op de koffie genodigd in zijn eeuwenoude sluishuis. Konden we en passant zijn intrigerende plannen voor de z.g. 'Hexagon' module eens nader bekijken. En niet te vergeten de fraai geschilderde beelden en havengezichten van zijn lieve vrouw Nancy. Het was zo maar ineens een heel genoeglijk uurtje daar in dat sluishuisje, met bijzondere mensen, koffie, gebak en leuke dingen. Een feestje eigenlijk, maar dat was het sowieso al een beetje omdat het 5 mei was. Terug aan boord gingen de trossen los, evengoed tijd om naar huis te gaan!